čtvrtek 1. prosince 2016

Jaký budete mít letos stromeček?

Letošní Vánoce strávíme doma, v klidu a pohodě, pastelově, bez přesouvání přes půl republiky. Takže bude i stromek. Letos jsme už pořídili věčný - vím, že na vůni dřeva nic nemá, ale víc peněz, než kolik se dává za smrk, bych nedala a smrčku si nikdy nikdo moc dlouho neužije, zato uklízení spadaného jehličí ano, takže.... Neřešme teď ekologické a sociální aspekty obou variant, každá má něco z pro a proti :-) Pár voňavých větviček dáme do vázy.


Nebaví mě mít stromek každý rok stejný. U nás klasické skleněné baňky nenajdete. Každý rok jsem dělala alespoň jeden typ ozdob nový. Letos jsem objevila kouzlo "levného porcelánu". Stačí Vám jedlá soda, kukuřičný škrob a voda. Spousta návodů je na netu, ale v zásadě jde o poměr 1 dávka sody : 1/2 dávky kukuřičného škrobu : 3/4 dávky vody, vše se uvaří do kaše konzistence té bramborové, nechá vychladnout a pak už se jen válí, obtiskuje a vykrajuje. Sušila jsem na topení. Ozdoby jsou nádherně bílé a soda se postará i o lehký třpyt.

Druhou letošní novinkou našich pastelových Vánoc budou origami baňky ze starého atlasu. Doufám, že mě nějaký "kartáč" nenařkne z prznění map - mě se tak líbí, že z nich dělám i jiné věci, plus tenhle starý atlas mám dvakrát :-) Pastelové svíce do věnce již také zakoupeny, adventní kalendář naplněn, tak ať žije prosinec!

Žádné komentáře:

Okomentovat