neděle 7. února 2016

Kosmetická taštička… / The cosmetic bag…

Tak si moje ségra u mě objednala kosmetickou taštičku, tím jsem jí zaplatila kontrolu té mé angličtiny – doufám :-)



Návod tentokrát nebudu příliš rozepisovat, kdo má dobré nervy, ušije ji i podle obrázků, nervy to trochu chce, protože obracení a prošívání je u téhle pidi-tašky pro otrlé.

Střih jsem si nakreslila sama, v horní části s boky je šířka 26 cm, v dolní 28 cm, aby se taštička směrem dolu trochu rozšiřovala.  Na výšku i s vrchem a dnem má střih délku 21 cm. Látku pro tělo si připravte dle vlastní fantazie, já ji chtěla dvoubarevnou. Na svrchní látku jsem použila pro výztuhu silnější Novolin, pro podšívku silný Ronofix (proto to náročnější obracení, je to pak dost tuhé). Záševky pro dno jsou 3,5 cm dlouhé (takové ty vystřižené čtverečky - 3,5x3,5 cm), pro zip 3x3 cm.

Vnitřní kapsička má délku těla, ale musíte odpočítat boky - tedy 21 cm. Na výšku o 1 cm méně než bude výška taštičky, tedy 21 - (2x3) - 1 = 14 cm. Kapsička se vsune mezi podšívku při sešívání boků. 

Podšívka se přišívá k hornímu zipu svrchní látky a pak se vše spolu s podšívkou prošije v bocích a svrchní látka i ve dnu. Celá taška se obrátí ponechaným nesešitým dnem v podšívce, kterou prošijeme z líce těsně v kraji až po obrácení. Podšívku vtáhneme dovnitř.

Nakonec z rubu prošijeme záševky pro dno a vrchní část se zipem – prošíváme jak podšívku, tak svrchní látku dohromady. Pokud chcete do horní části k zipu dát ozdobné poutko, nezapomeňte ho do záševku vložit před sešitím.  Záševky z rubu začistíme šikmým proužkem – raději v ruce, vzhledem k tloušťce materiálu. Taštičku obrátíme, povytahujeme pěkně rohy záševků a máme hotovo.




Žádné komentáře:

Okomentovat