čtvrtek 25. února 2016

Nebudu šít na černo a moje skoro profi oděvní štítky...

Ale jo, já do toho půjdu! Přeci jen mě čeká ještě pár let doma, času dost, tak to zkusím. Mateřská/rodičovská je k tomu asi ideální, téměř nic to člověka nestojí a nemusí tolik řešit, jestli opravdu vydělává nebo ne. Navíc takhle šiji jen z kamarádství a rodinné příslušnosti a nemůžu to s klidným svědomím nabídnout nikomu jinému, neb jsem přeci byla vychována k poctivosti vůči tomuto státu (nebo nevím, jak jinak se tenhle pocit do mé hlavy dostal)...
Nebude to hned, momentálně jsem ve fázi mentálních a tvůrčích příprav - čmárám na papír návrhy, budu šít prototypy věcí, které bych chtěla dělat na objednávku, a pak zásoby do "skladu", které budou k odběru ihned (kde že já to budu v našem bytě skladovat?!?!). Žádný byznys ve velkém, jen pro zákazníky, kteří budou chápat, kdo pro ně s radostí šije.


Tímto odtajňuji alespoň značku mých budoucích produktů. Po dlouhém přemítání, co nabídnout (jo, baví mě toho hodně), jsem se rozhodla pro směr, který je mi teď asi nejbližší a vím, že mě nepřestane bavit, a že to bude moct být pro někoho opravdu užitečné, nejen na okrasu. Ano jsem máma, ano ocenila bych dost věcí, které by mi usnadňovaly každodenní existenci, navíc mám ráda věci dle vlastního gusta, tak proč si je nevyrobit. No a jestli budou připadat užitečné a líbivé i ostatním.... Když hledám v obchodech, často mi něco vadí, přebývá, chybí nebo to prostě není ono, takže zkusím nabídnout svůj pohled na věc (jakože už jsem dva krásné roky s dítětem strávila, tak si teď troufám říct, co by se mi tak hodilo :-))... Nějaké nápady už mám, i realizované, další nechám přicházet... Až budu mít s klidným srdcem co nabídnout, udělám to. Nechávám si na to celý rok 2016, protože nevím, jak bude vypadat režim u nás doma v druhé polovině roku, každopádně čekám, že to bude kolotoč :-)


A tak jsem začala aspoň štítky, protože jsem objevila geniální věc a to transferový roztok. Chcete textilní štítky, které vypadají téměř jak z tiskárny? Doporučuji! Pryč s transferovými papíry do inkoustovek, které nechávají na textilu průhledný gumový film a mně se s tím dost blbě pracuje, výsledek nikdy nezaručen. Tohle je levné, rychlé a mě to i baví. Navíc i na takové drobnosti pořád necháte ještě kousek té tvůrčí práce a kreativity, ale zároveň vypadají, jako byste si někde nechali natisknout stuhu. Tak tedy já si pořídila Trasfer Solution od Pentart (např. zde). Zaprvé musíte zaměstnat vaše dítko (pokud máte) nějakou obdobnou tvůrčí činností. U nás se ujaly prstové barvy :-) Pak si vytisknout motiv na laserové tiskárně (černobílý, barevný) v zrcadlovém provedení. Pak už jen přiložíte tiskovou stranou na textil, z rubu vatovou tyčinkou potřete roztokem a něčím s hladkou hranou (dřívko, lžička, ...) přejíždíte po papíru - kouzlo se dostaví, stačí odendat papír a motiv máte na látce. Pak už jen zažehlit... Dá se to použít na cokoli, nejen na štítky. No a já se rozhodla, že každý bude originál a bude se barevně hodit ke každému jednotlivému produktu, takže slunko na značce ponese ručně vyhotovenou barevnou kaňku. Udělala jsem si štítek klasický, úzký, pro všívání ke krku do oblečení a pak zdvojený, prošitý, pro všívání do boků výrobků, který bude vidět z venku. Použila jsem hladké technické bavlněné stuhy.



Žádné komentáře:

Okomentovat